Evde Baharatlı Döner

6 Aralık 2009 Pazar





Bu tarifi üniversitede okuduğum yıllarda Denizlili olan ev arkadaşımın annesinden öğrenmiştim.
Öğrencilik için fazla lüks sayılabilecek bir yemekti.Arkadaşımın annesi her geldiğinde eline bakardık acaba yine getirdi mi diye... :)))
Ne günler geçti gitti...
Üniversiteyi Isparta da okudum.3 kız kaldığımız öğrenci evimizin manzarası süperdi.Gerçi birçok arkadaşım ''dağ taş görüyorsun kızım nasıl manzara bu'' deyip doğa manzarasına duyduğum hayranlığa anlam veremeselerde ben evimi çok severdim.
Hele o dağlardaki ağaçların üzerine kar düşmeye başladımı beni kimse pencerenin önünden alamazdı.Geceleri de çok güzeldi.
Ev uçurumun dibine yapılmıştı.Yani manzaramı kesecek bir ev yoktu.:)) Geceleri tüm yıldızların pırıltılarını görür,hayaller kurarak onları izlerdim.
Çok güzeldi çoookkk...
Nostaljiyi uzatmadan tarifime geçiyorum.İnşallah beğenirsiniz.
Malzemeler:
  • 250 gr kuzu külbastı (etin yumuşak olması için hafif yağlı olmasında fayda var.)
  • Birer çay kaşığı;

karabiber,kimyon,kırmızıbiber,sumak,nane,kekik ve tuz

  • 1çorba kaşığı sıvıyağı

Yapılışı:

  • Kuzu etimizi kolaylıkla kesebilmek için buzlukta yarı yarıya donduruyoruz.
  • Buzluktan aldığımız yarı donmuş etleri 1/2 cm yada 1 cm kalınlığında dilimliyoruz.
  • Çukur bir kapta baharatları güzelce karıştırıyoruz.

  • Strechfilmin üzerine bir dilim et koyup üzerine 1-2 çimdik baharat serpiyoruz.
  • Üzerine tekrar bir dilim et koyup baharatları serpiyoruz.
  • Etlerimiz bitene kadar bu sıralamayla devam ediyoruz.
  • İşlem bitince etleri strechfilmle sıkıca sarıp dondurucuya atıyoruz.
  • Pişirmeden 5-10 dakika önce dondurucudan çıkarıp kenarda bekletiyoruz.
  • Hafif erimeye başlayan eti büyük bir bıçak yardımıyla döner dilimleri inceliğinde kesiyoru
  • Kestiğimiz etleri tavaya alıp 1çorba kaşığı sıvıyağ ilavesiyle kısık ateşte teflon tava üzerinde pişiriyoruz.
  • Afiyet Olsun...

    Not:Tavuk etiyle yapmak isterseniz kekik ve nane yerine biraz biberiye ve köri koyarsanız daha lezzetli oluyor.Ayrıca baharat karışımına ekleyeceğiniz 1 tatlı kaşığı biber salçası da gayet güzel bir lezzet veriyor.


    LÜTFEN YORUM YAZIN

    1 yorum:

    Özlem dedi ki...

    Çok leziz olmuş, ellerine sağlık,
    sevgiler

    Yorum Gönder