Tavuklu Beşamel Soslu Brokoli

8 Aralık 2009 Salı




Bu tarifin ana hatları nilhan abla ya ait.Ben kendimize göre revize ederek yayınlıyorum.
Benim verdiğim ölçülerle kocaman bir tepsi yemek oluyor.Biz kalabalık olduğumuz için ölçülerim 6-8 kişilik bir aileye uygun ölçülerdir.Siz kendi kişi adetinize göre oynamalar yapabilirsiniz.
Ben bu yemeği pişirdiğim sırada çocuklar akıllarına gelen bütün yaramazlıkları bir anda yaptıkları için tavuklardan bir parçasını doğramayı unutmuşum.Fotoğraf çekerken bütün kalan tavuk parçasını kullandım.Siz de isterseniz küp küp doğrayarak isterseniz tüm halde bırakarak kullanabilirsiniz.

Malzemeler:
1kg brokoli
600-700 gr tavuk kemiksiz but
Tuz
Karabiber

Beşamel Sos İçin:
2 çorba kaşığı un (dolu dolu)
2 çorba kaşığı tereyağı
4 su bardağı süt (orta boy bir su bardağı)
Karabiber
Tuz

Üzerine:
100-150 gr kadar kaşar rendesi.

Yapılışı:

Brokolileri yıkayıp buharda 7-9 dakika arası pişiriyoruz.


Tavuk etlerini küp küp doğruyoruz.


Küp doğranmış tavuk etlerini bir tencereye alıp 1-2 dakika boyunca kısık ateşte pişirerek sularını salmalarını bekliyoruz.

Bu yemeğin püf noktası, yemeğe asıl lezzeti veren budur arkadaşlar.


Tavukların saldığı suyu bir bardakta toplayarak, biraz sıcak su ve tuz ilavesiyle tavukları kısık ateşte iyice pişiriyoruz.

Beşamel sosu pişirirken içine elde ettiğimiz tavuk suyunu,tuz ve karabiberi ekliyoruz.(beşamel sosta tavuk suyu ile birlikte toplamda 4 su bardağı sıvı olacak)


Isıya dayanıklı fırın kabına haşladığımız brokolileri koyup çatalla, ezmeden fırın kabının dibine yayıyoruz.Biraz tuz ve karabiber serpiyoruz.


Üzerine hazırladığımız beşamelin yarısını gezdiriyoruz.


Brokolileri şöyle bir ters yüz edip beşamel sosun heryerine bulaşmasını sağlıyoruz.


Üzerine sırasıyla pişirdiğimiz tavukları,kalan beşamel sosu ve rendelediğimiz kaşar peynirini ilave edip 180 derecelik fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.

1 yorum:

ÇALIŞAN ANNE OLMAK dedi ki...

Efendim hazırladığınız bu yemek müthiş gözüküyor. Tadını tahmin dahi edemiyorum :) Ben tavuksuz yaptığım halde güzeldi kimbilir içine tavuk girince nasılda lezzetlenmiştir. Özgülüm seni çok özledim öncelikle. Umuyorum bir gün bir kahve kaçamağı yaparız. Seni ve kuzuları öpüyorum.

Yorum Gönder